

Bij schade
Hoe een ongeval of schade aangeven
Schade melden aan ons kantoor kan op verschillende manieren:
- rechtstreeks aan ons kantoor (per mail of per telefoon). Indien nodig komt een medewerker van ons ter plaatse
- Met je smartphone in onze gratis app KBC Mobile
- 24/7 op het nummer van KBC 24+: +32 16 24 24 24
Welke informatie bezorgen?
Om je zo goed mogelijk verder te helpen, hebben we dit van je nodig:
- De datum waarop je schade leed of van je ongeval
- Een korte omschrijving van de schade: waterschade, glasbreuk, schade door brand, ...
- Omstandigheden van het ongeval
- Foto's en eventueel andere bewijsstukken die de schade aantonen
- Indien een tegenpartij betrokken is: de contactgegevens en verzekeringsgegevens van de tegenpartij
Opgepast: Foto's per mail doorsturen is beperkt tot 10Mb per mail. Zijn de bijlages te groot? Probeer dan eerst de foto's te verkleinen vooraleer ze door te sturen.
Online schade aangeven
- Op je smartphone met onze gratis app KBC Mobile
Dat kan op verschillende manieren:- Tik op het Kate-icoon rechtsboven. Zeg of typ dat je een schadegeval wilt aangeven. Kate helpt je doorheen het proces.
- Tik op het menu ‘Mijn KBC’. Tik op de verzekering die je wilt gebruiken. Vervolgens kun je je schadegeval aangeven.
- Tik op het menu ‘Mijn KBC’, scrol naar onder en tik op de link ‘Alle contacten’. Tik vervolgens op ‘Schade of hospitalisatie aangeven of je dossier opvolgen’.
-
Op je pc of tablet met onze gratis app KBC Touch
Meld je aan in KBC Touch en kies het domein waarvoor je aangifte wilt doen: Wonen, Gezin, Voertuig of Onderneming. Kies daarna de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven.