Bij schade

Hoe een ongeval of schade aangeven

Schade melden aan ons kantoor kan op verschillende manieren:

  • rechtstreeks aan ons kantoor (per mail of per telefoon). Indien nodig komt een medewerker van ons ter plaatse
  • Met je smartphone in onze gratis app KBC Mobile
  • 24/7 op het nummer van KBC 24+: +32 16 24 24 24

Welke informatie bezorgen?

Om je zo goed mogelijk verder te helpen, hebben we dit van je nodig:

  • De datum waarop je schade leed of van je ongeval
  • Een korte omschrijving van de schade: waterschade, glasbreuk, schade door brand, ...
  • Omstandigheden van het ongeval
  • Foto's en eventueel andere bewijsstukken die de schade aantonen
  • Indien een tegenpartij betrokken is: de contactgegevens en verzekeringsgegevens van de tegenpartij

Opgepast: Foto's per mail doorsturen is beperkt tot 10Mb per mail. Zijn de bijlages te groot? Probeer dan eerst de foto's te verkleinen vooraleer ze door te sturen.

Online schade aangeven

  1. Op je smartphone met onze gratis app KBC Mobile
    Dat kan op verschillende manieren:
    • Tik op het Kate-icoon rechtsboven. Zeg of typ dat je een schadegeval wilt aangeven. Kate helpt je doorheen het proces.
    • Tik op het menu ‘Mijn KBC’. Tik op de verzekering die je wilt gebruiken. Vervolgens kun je je schadegeval aangeven.
    • Tik op het menu ‘Mijn KBC’, scrol naar onder en tik op de link ‘Alle contacten’. Tik vervolgens op ‘Schade of hospitalisatie aangeven of je dossier opvolgen’.
  2. Op je pc of tablet met onze gratis app KBC Touch
    Meld je aan in KBC Touch en kies het domein waarvoor je aangifte wilt doen: Wonen, Gezin, Voertuig of Onderneming. Kies daarna de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven.