Wat te doen bij hospitalisatie?

Verwittig de maatschappij:
  • via de app KBC Mobile - KBC Touch: alle dagen, de klok rond ( het stappenplan vind je onderaan terug).
  • per telefoon op 016 24 24 24 (optie 2 'hospitalisatie'): elke werkdag van 8h tot 12h en van 13h tot 17h
    Indien je in het bezit bent van een AssurCard dan hou je de kaart van de patiënt bij de hand en geef je het kaartnummer door. Ben je niet in het bezit van een Assurcard dan laat je het formulier "aangifte hospitalisatie" invullen door jouw behandelend geneesheer. Je kunt dit formulier terugvinden op onze website onder de rubriek "formulieren".
    Hou alvast bij de hand:
    • reden opname
    • rekeningnummer
    • ziekenhuis
    • keuze één- of tweepersoonskamer
Digitale aangifte:
1 Stap 1

Open je KBC Mobile app en meld je aan.

2 Stap 2

Klik bovenaan op "Hoe kan ik je helpen?".

3 Stap 3

Typ "hospitalisatie" en klik op het verzendicoon.

4 Stap 4

Klik op "Naar je hospitalisatieverzekering".

5 Stap 4

Klik op jouw hospitalisatieverzekering.

6 Stap 5

Lees de info grondig door en klik onderaan op "Hospitalisatie aangeven".

Klik op "Start een nieuwe aangifte".

7 Stap 6

Klik op "Ziekenhuisopname".

Klik op "Start je aangifte".

8 Stap 7

Geef de datum van je opname in.

9 Stap 8

Vul de gemeente/ stad in van het ziekenhuis waarin je wordt opgenomen.

Indien er meerdere ziekenhuizen in de doorgeven gemeente/ stad ligt selecteer je het juiste ziekenhuis.

Lees de info grondig door en klik op "Volgende".

10 Stap 9

Duid de reden van opname aan.

In het geval van een ongeval moet je kiezen tussen: arbeidsongeval, verkeersongeval, schoolongeval, sportongeval of privé-ongeval.

In het geval van ziekte of ingreep moet je jouw ziekte of ingreep ingeven en vervolgens klikken op "volgende".

11 Stap 10

Controleer je rekeningnummer of vul deze in en klik op "Bevestig".

12 Stap 11

Lees alles nog eens grondig na en klik op "Verstuur aangifte".